bas-dien.reismee.nl

De eerste week!

Na een week eindelijk even 'tijd' om jullie te laten weten hoe het met ons gaat.

De eerste twee dagen in Auckland waren er van het bijkomen.
Na een citytrip besloten we met de ferry over te steken naar Devonport, de oudste en mondainste wijk van Auckland. Tijdens de ferry tocht kwam Dien erachter dat ze haar shirt was verloren, de stuurman van de ferry gaf deze een half uur later weer in haar bezit.
Vervolgens 'vergat' ze haar jasje bij het bedrijf waar we een retro-tandem hadden gehuurd en daarna wistte ze de leukste foto's van deze tocht!
Het lag vast aan het warme weer en de lange vliegreis.

De volgende dag komen we in 'het bezit' van de yellow van!
Wat een geweldig ervaren...we voelden ons weer een met de Volkswagen.
Ze kreunt, piept en zucht maar brengt ons overal naar toe. De tocht brengt ons langs weelderige heuvels en prachtige vergezichten, wat een land! Alles staat in groei en bloei en we roepen en wijzen om beurten naar al het moois wat we tegen komen.

In de Bay of Island (Russell) gaan we op pad. We volgen een alternatieve tocht die ons voert langs grillige rotsen, en ploeteren door het mulle en warme zand. Omdat Bas volgens commando-wijze denkt te weten het hele (verlaten) schiereiland te kunnen omlopen stappen we dapper door. Na driekwart moeten we onverhoopt terug omdat de vloed toch wel heel snel opkomt en het klimmen niet langer mogelijk is.
Dien ziet zichzelf de nacht al doorbrengen op een rotspunt en loopt harder dan ooit.
Op de weg terug worden we belaagd door een groep aalscholvers (zie foto).

De dag er op gaan we 'zeilen', wat is dat een heerlijke manier van leven.
Het ene moment genieten we van springende dolfijnen en duikende zeevogels op zoek naar vis om dan weer 'hands on' te gaan om de zeilen te hijsen of overstag te gaan.
Na wat tips en tools draaien we zelf aan het grote rad en varen behendig tussen de eilanden door.
Ondertussen schijnt het zonnetje volop, onze neuzen zijn vurig rood en de oorschelpjes lijken te branden...nog meer smeren, dit is wat anders dan de Zeeuwse zon!

We vervolgen de weg naar Ahipara en bespreken in de avond onze plannen. Tot onze schrik komen we nu al tijd te kort, dit doet ons besluiten onze plannen aan te passen.
We willen hoe dan ook niet hoeven te haasten maar willen vooral genieten van de rust en van elkaar. Een hele dag rond trekken met het campertje lijkt aantrekkelijk maar is niet wat we willen.

Ondertussen zijn we aangekomen in Waitomo maar niet voor we de (op een na) grootste, dikste en langste boom (kauri) van de wereld hebben gezien. Wat een geweldige natuur, van zo'n boom word je stil!
Op de camping drinken we wijn, tikken we een verhaaltje, genieten we van de zon en elkaar...en maken jullie een beetje jaloers.

Huiswerk voor jou: google: the legendary Black water rafting
Our plans for tomorrow are the Black abyss, the ultimate caving adventure.

Bas&Dien