bas-dien.reismee.nl

Nog even lezen...

Hallo allemaal,

Tsjonge...de tijd vliegt hier voorbij.
Het is ondertussen alweer ruim een week geleden dat we voor de tweede keer op het Noordereiland aankwamen. En wat is het hier toch prachtig, als we emigreren wordt het sowieso dit eiland!!

Het begin begon niet zo heel fijn...eigenlijk de laatste dag op het Zuidereiland viel een beetje tegen. We wilden graag mee op een tocht naar de walvissen maar helaas alles was volgeboekt grrr.
De overtocht was ook naar...storm op zee en dat vijf uur lang, onderweg was er echt niets te zien. We hadden uitgezien naar deze tocht door de Marlborough Sounds die als prachtig te boek staat maar helaas wat we constant zagen was een grijze sluier, veel water en vooral het veelvuldig deinen op de golven.

Maar de stad Wellington was super!! Wat een geweldige city, we aten er heerlijk in een hippietent en verbleven twee nachten in een klein boutique hotelletje. Wandelend brachten we hier de tijd door, we drentelden uren door het het Te Papa museum (het nationale museum van N-Z) zelfs Dien vond het geweldig en was er niet weg te slaan! Het museum heeft de grootste reuzeninktvis ter wereld opgeslagen. Dat beest weegt 500kg en is 10m lang en leeft op sterk water...
En ja, toen op zoek naar ons nieuw vervoermiddel, een groen VW busje stond op ons te wachten, dat was even schrikken want deze verkeerde in een heel andere staat dan het geliefde gele busje. Na een aantal uren toeren op weg naar Napier stond er een echte wagen op ons te wachten met veel meer power en snelheid haha wel een ouwe bak maar zoooo snel.
Napier was ook geweldig om te verblijven, dit is na de aardbeving van 1931 gedeeltelijk in art deco stijl heropgebouwd. Dus prachtige gebouwen en oude auto's rijden hier rond.

Vandaar naar Tongariro Nationaal Park...ook weer zo'n natuurwonder, 3 actieve vulkanen op een rij, waar ook veel opnames van de Lord of the Rings zijn opgenomen. We wilden daar de Alpine Crossing wandeling ondernemen maar door de laatste uitbarsting in november 2012 was dat niet mogelijk ivm mogelijk gevaar. Buiten de 3km zonegrens konden we een alternatieve route lopen.
Door naar Rotorua en White Island en dat...dat was misschien wel het mooiste natuurverschijnsel tijdens deze vakantie.
Omdat we niet bij de ander vulkanen konden komen hebben we een excursie geboekt naar dit bijzondere eiland. De enige actieve vulkaan 'op' het water wat enkel te betreden is met een gasmasker en een helm (misschien wat overdreven) maar er doen zich regelmatig aardschokken en erupties voor. Pas een uur voor tijd hoorden we of we het eiland mochten bezoeken ivm de activiteit die constant wordt gemeten. Hoe dan ook, de tocht ging door...het was ontzettend awesome of cool zoals alle N-Z hier alle bijzonderheden noemen. Je wordt er stil van...dat zegt genoeg toch??

Nu alweer een aantal dagen in het mooie, zonnige en glooiende Coromandel!!

Tot gauw, eind deze week op Hollandse bodem, we zien er weer naar uit.